Тема: Пастуша
пісня ( СЛАЙД №1)
Мета (формувати компетентності):
ключові:
уміння вчитися (уміння зосереджено слухати вчителя,
перключатис з одного виду діяльності на інший);
загальнокультурну (формувати естетичне ставлення до
навколишньої дійсності, дотримуватись норм культури мовлення);
здоров’язбережувальну (формувати правильну поставу,
підтримувати сприятливий емоційний настрій);
соціальну (співпрацювати з однокласниками та вчителем);
громадянську (усвідомлювати свою приналежність до певного
соціально – культурного середовища);
інформаційно – комунікативну (оперувати інформацією,
отриманою а уроці)
предметні:
поглибити знання учнів про український народний
інструмент - Сопілку. Продовжити знайомити учнів з музичними творами
українських композиторів. Уміти визничати роль засобів виразності музики.
Пояснити, що таке пастораль.Познайомити учнів з музичним інструментом – арфою.
Розвивати художньо-образне мислення дітей, уяву,
допитливість щодо різних жанрів мистецтва і народних інструментів.
Удосконалювати співацьки навики, пробуджувати інтерес до музикування на
сопілці.
Виховувати у дітей поважне ставлення до культури
українського народу, підтримувати бажання вивчати її. Показати роль окремих
засобів виразності в зображенні звуків і шумів навколишнього світу в музичних
творах. Розвивати в школярів художньо – образне мислення, творчі здібності,
співацьки навички, здатність відчувати характер музики і розуміти її образний
зміст.Викликати у дітей інтерес до музичного мистецтва, виховувати культуру
слухача і виконавця.
Тип уроку: урок
поглиблення теми
Наочні посібники: презентація, портрети композиторів, смайлики
Обладнання:
ТЗН, музичний центр, ноутбук, CD диски
Хід уроку:
1. Вхід до класу під звучання українських народних мелодій у
виконанні «троїстих музик». (СЛАЙД 2)
2. Організаційний момент уроку. Перевірка готовності класу
до уроку.
Діти,
сьогодні на уроці ми працюватимемо разом і я розраховую на вашу підтримку і
допомогу. Кожному з вас хочу побажати на цьому уроці успіху і гарного настрою!
3. Музичне вітання
«Добрий
день, добрий час
Дуже рада бачить вас!»
4. Актуалізація опорних знань
Як ми
називаємо людину, яка пише музику?
Як ми
називаємо людину, яка виконує музику?
Які музичні
інструменти ви знаєте?
5. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Діти, в
чудовій країні Музика є багато цікавих мешканців – музичних інструментів. Є
інструменти, які можна зустріти у будь-якій країні (наприклад, фортепіано). А є
інструменти, що називаються народними, батьківщиною яких є певна країна.
Які
українські народні інструменти вам вже відомі? (Назвати інструменти за їхнім
зображенням – бубон, бандура). (СЛАЙД 3)
Серед вже
відомих вам інструментів, є чудовий інструмент, про чарівний спів якого з любов’ю
розповідають українські казки і пісні. Діти, послухайте, будь ласка,
вірш-загадку і подумайте, якому музичному інструменту присвячений наш урок.
Я чарівний голос маю
Наче пташечка співаю
Моя пісенька красива
То весела, то журлива
А зробили мене з гілки
І ім’я дали...
Діти:
Сопілка! (СЛАЙД 4)
6. Вокально-хорова робота.
1) Вправи на формуванн співацького дихання «Долоньки»,
«Насос», «Обійми плечі»
2) Вправи на артикуляцію
цокання язиком
(фрагмент казки «Прогулянка»)
активна артикуляція
при вимові звуків І-У-А-У
7. Розучування розспівки «Сопілонька», схема якої знаходится на дошці (СЛАЙД 5)
Звернути увагу учнів на графічне зображення мелодії. Учні
мають визначити:
1) Зі скількох фраз складається мелодія?
2) Чи є серед них однакові?
Співати протяжно, мов сопілка, слідкувати за напрямом
мелодії, показувати його рукою, визначати короткі та довгі звуки. Проплескати
пульс та ритмічний малюнок. Виконати поспівку кілька разів, підвищуючи тональність півтонами.
8. Бесіда з дітьми за темою уроку.
Учитель: (СЛАЙД 6) Діти, я гадаю, що вам буде цікаво дізнатися,
що сопілка належить до найдрівніших духових інструментів. Це – дерев’яна дудочка (в народі її часто називають дудка) розміром від 20 до
40 сантиметрів, переважно з 6 отворами. Виготовляється вона з гілки калини, бузини,
ліщини, очерету та інших матеріалів. Найближчий родич сопілки – це російська
свірель.
Сопілка – улюблений інструментукраїнських музик. Музика у
виконанні сопілки може звучати у концертній залі, на святі і на природі. Може
запросити до танцю.
Якби музиченьки грали
Черевички б танцювали
Вибивали б – цок-цок-цок –
Полечку і гопачок
9. Фізкультхвилинка. (СЛАЙД
7)
Діти танцюють під музику троїстих музик.
10. Учитель: Діти, а хто буде грати на сопілці на природі?
(СЛАЙД 8)
Діти: Пастушок!
Учитель: Вірно, пастушок! А що ще робить пастушок?
Діти: пасе корів, кіз, овець
(На тлі картинки звучить французька народна пісня "Пастушья
пісня")
Учитель: Корівки, козочки, вівці чують дудочку і йдуть за
пастушком. Довго ходить пастушок полями, лугами і з дудочкой-сопілкой йому
веселіше. А якщо вовк або інший дикий звір захоче напасти на стадо, то почувши
сопілку, злякається.
Запропонувати учням самим зіграти на сопілці: виконати
ритм мелодії поспівки «Сопілочка» на одному звуці.
Картини щасливого сільського життя з зображенням природи
та пастушків називаються пасторалями. Український композитор В. Косенко,
вражений красою рідного краю, написав твір «Пасторальна». (СЛАЙД 9)
11. Слухання п’єси «Пасторальна» В. Косенка
Учитель: мелодія звучить у виконанні арфи і дуже нагадує
звучання пастушої дудочки.
Діти після прослуховування розповідають про свої враження
від музики, що вони почули, характеризують її.
Запитання до учнів:
1) Які звуки – високі чи низькі, тихі чи гучні, швидкі чи повільні - відтворюють
спів пастушої дудочки?
2) Який настрій дарує ця музика?
3) Якими кольорами – світлими чи темними – можна передати
цей настрій?
12. Вокально-хорова робота.
Розучування
української народної пісні «Сопілка».
Домагатися
світлого наспівного звучання, виразного виконання. Проспівати рукою пісенну
мелодію
Підсумок уроку:
Наш урок добігає кінця. Пригадайте, будь ласка, про що ви сьогодні
дізналися на уроці? Чи виникло у вас бажання навчитись грати на сопілці?
Діти, у вас на столі лежать смайлики. Виберіть, будь ласка,
смайлик, який відповідає вашому настрою! (СЛАЙД 10)
Дякую! До побачення!
Діти виходять з класу під музику О. Злотник «Барви рідної
землі»
Презентація до уроку
СЛАЙД 1
СЛАЙД 2
СЛАЙД 3
СЛАЙД 4
СЛАЙД 5
СЛАЙД 6
СЛАЙД 7
СЛАЙД 8
СЛАЙД 9
СЛАЙД 10
Презентація до уроку
СЛАЙД 1
СЛАЙД 2
СЛАЙД 3
СЛАЙД 4
СЛАЙД 5
СЛАЙД 6
СЛАЙД 7
СЛАЙД 8
СЛАЙД 9
СЛАЙД 10
Немає коментарів:
Дописати коментар